Hur skriver man ett pressmeddelande?

Hur skriver man ett pressmeddelande?

När man vill nå ut med en nyhet så finns det, till skillnad från annat innehållsskapande, lite mer “strikta” förhållningspunkter att följa och här beskriver vi hur vi brukar tänka när vi ska skriva ett riktigt bra pressmeddelande!

Utbildning i Stockholm: Lär dig att kommunicera för att nå ut i sociala medier

Utbildning i Stockholm: Lär dig att kommunicera för att nå ut i sociala medier

En öppen halvdagsutbildning i Stockholm den 18 oktober för dig som vill lära dig att kommunicera för att nå ut i sociala medier. Vi går in på djupet när det gäller sättet att kommunicera, och när du går härifrån har du verktyg med dig för att börja kommunicera som ett proffs. Utbildningen leds av Alexandra Bylund. 

Därför är det som företag lönsamt att sponsra podcasts

Därför är det som företag lönsamt att sponsra podcasts

Som företag är det oerhört lönsamt att sponsra podcasts och på så sätt nå ut till folk på ett genuint och trovärdigt sätt. Det är faktiskt så att hela 45 procent av lyssnarna klickar sig in på en hemsida efter att ha hört om den i en podcast. Om dessa siffror inte är argument nog så presenterar vi här åtta punkter om varför du som företag bör börja sponsra podcasts - NU!

Utbildning: Kommunikation i sociala medier

Utbildning: Kommunikation i sociala medier

En öppen halvdagsutbildning i Malmö den 16 november för dig som vill lära dig att kommunicera för att nå ut i sociala medier. Vi går in på djupet när det gäller sättet att kommunicera, och när du går härifrån har du verktyg med dig för att börja kommunicera som ett proffs. Utbildningen leds av Alexandra Bylund. 

Guide till hur du anordnar tävlingar på Facebook

Guide till hur du anordnar tävlingar på Facebook

Att anordna en tävling på Facebook är ett effektivt sätt för att skapa engagemang och för att nå ut med sitt innehåll. Men då måste man göra det på rätt sätt! Här sammanställer vi de regler som finns kring tävlingar på Facebook. 

Rastlösa, medvetna & kritiska - hur når vi ut till millennials?

Rastlösa, medvetna & kritiska - hur når vi ut till millennials?

Millennials - denna köpstarka målgrupp som, med en digital överlägsenhet och en stark medvetenhet, vet vad de vill ha. Och kanske framförallt, vad de inte vill ha. Men hur fungerar egentligen denna generationen? Och hur når vi ut till dem? Här delar vi med oss av om hur ni, som företag, kan tänka för att nå ut till millennials!

Så lyckas du på Instagram Stories

Så lyckas du på Instagram Stories

Ingen har väl gått miste om Instagrams 15 sekunder långa videofunktion - Instagram Stories? Här är våra bästa tips för att lyckas i denna in the moment-kanal, och en djupdykning i hur det fungerar och varför det som företag är bra att arbeta med.

Så arbetar du strategiskt med #hashtags i sociala medier

Så arbetar du strategiskt med #hashtags i sociala medier

Att arbeta strategiskt med #hashtags i sociala medier kan göra oerhört mycket för ert community och varumärke i sociala medier. Här delar vi med oss av våra bästa tips gällande användandet av hashtags, och även gå in lite mer specifikt på hur man använder hashtags i Twitter, Facebook och Instagram - de tre sociala nätverken där hashtags är mest relevanta.

Utbildning: Lär dig att kommunicera för att nå ut i sociala medier

Utbildning: Lär dig att kommunicera för att nå ut i sociala medier

En utbildning för dig som vill lära dig att kommunicera för att nå ut i sociala medier. Vi går in på djupet när det gäller sättet att kommunicera, och när du går härifrån har du verktyg med dig för att börja kommunicera som ett proffs. Utbildningen är en halvdag på Media Evolution City i Malmö och leds av Alexandra Bylund.