Japp, du läste rätt — vår webbutbildning Social Media Academy kommer tillbaka den 16 september! Social Media Academy passar dig som vill bli proffs på de sociala medierna! Vill du bli Social Media Manager? Vill du jobba med sociala medier på en byrå eller ett företag? Driver du eget företag och vill lyfta kanalerna? Då är Social Media Academy en utbildning för dig!
Förra lanseringen blev en succé med många nöjda deltagare, och nu är det alltså dags igen. Den här utbildningen är vårt hjärtebarn — vi är så stolta över den — och därför är det väldigt roligt att ge dig möjligheten att ta del av den.
Och du! Du kan redan nu anmäla dig till vårt gratis-webinar “Så lyfter du företagets sociala medier till nästa nivå” här, för mer information om utbildningen och flera bra tips kring sociala medier!
Vad skiljer den här utbildningen från andra?
Idén till den här utbildningen föddes då vår VD Alexandra – efter att ha anställt många duktiga kommunikatörer på Mama Said genom åren – upptäckte att det tar lång tid att komma in i arbetet även för dem som har en bra utbildning i ryggen. Det saknas ofta kunskap kring det konkreta hands on-arbetet och det kan ta lång tid innan de teoretiska kunskaperna fungerar i det dagliga arbetet. Därför skapade vi tillsammans Social Media Academy, som omfattar allt! Det innebär att du, när du har gått klart utbildningen och genomfört alla uppgifter, är redo att jobba med sociala medier på ett företag.
Social Media Academy är en webbutbildning som du kan göra i din egen takt — men med ständig möjlighet till personlig handledning. Vi gör det här tillsammans! Om det skulle vara så att du fastnar någonstans eller känner att du inte riktigt förstår — då kan du prata med dina kurskamrater eller med Alexandra i den stängda VIP-gruppen på Facebook. Alla som går Social Media Academy får tillgång till den här gruppen. Målet med utbildningen är att du ska tycka att det är roligt och att du ska bli grym på sociala medier!
Utbildningens innehåll
Utbildningen blandar teori med praktiskt arbete från verkligheten, och när du är klar så är du väl rustad för att ansvara för sociala medier på ett företag eller på en byrå, eller för att vara beställare.
Det här får du lära dig:
Projektledning inom sociala medier — contentplanering och produktion
Kommunikation — vad är det som engagerar och varför?
Contentskapande — bild, text & video
Sociala medier — posta, community & interaktion
Influencer marketing — varumärkesbyggande samarbete med influencers
Mätning och analys, grundkurs — KPI´er och uppföljning
Sociala kanaler — Facebook, Instagram, LinkedIn och Twitter
Algoritmer — Facebook och Instagram
Strategi — skapa en sociala medier-strategi
Annonsering, grundkurs — grunderna i hur du skapar annonser på Facebook & Instagram
Låter det intressant? Läs mer här!